HANDELSBETINGELSER
Når du har din båd opbevaret på vores Bådhotel er det vigtigt for os at du føler dig i trygge hænder og får dine forventninger indfriet. Derfor har vi udarbejdet et sæt handelsbetingelser som du skal læse når du handler med os.
Handelsbetingelserne fortæller dig samtidig hvad du selv skal sørge for når du har din båd stående på Boathouse.
Generelt
Alle ydelser er udspecificeret i det modtagne tilbud. Når handelsbetingelserne er underskrevet og returneret til os per mail, anses tilbuddet og alle angivne ydelser for godkendt og bindende for begge parter.
Ved godkendelse skal Boathouse i samme mail modtage korrekt kontaktoplysninger inklusive navn, adresse, telefonnummer og mail adresse. Det er kundens ansvar at sørge for at vi altid har korrekt kontaktinformation.
Kunden modtager regning for opbevaring, bundspul, vinterkonservering og eventuel afhentning og søsætning når båden er taget op og sat ind for vinteren. Alle eventuelle ekstra-services som fx polering, klargøring og reparationer udføres og faktureres fra Boathouse.
Kun retmæssige ejer af båden kan indgå aftale med Boathouse
Ydelser
Prisen for opbevaring udregnes pr. m2. Prisen udregnes som bredde x længde (inkl. eventuel trailer). Ved tvivl, forbeholder vi os retten til at holde os til de af bådproducenten angivne mål.
Bundspul og konservering er obligatorisk og kan ikke fravælges.
Hvis båden skal ud før 15/3 pålægges der et håndteringsgebyr (medmindre andet er aftalt).
Hvis du selv kommer med båden pålægges der et håndteringsgebyr.
Afhentning og søsætning er ikke inkluderet i prisen for opbevaring, men fremgår af tilbuddet.
Vi tager både op fra 1/9 – 1/12 og søsætter fra 15/3 – 30/4. Der faktureres sommerleje hvis båden ikke er søsat inden 30/4 (medmindre der er indgået aftale om dette forud).
Der er ikke adgang til området for mekanikere eller reparatører der ikke har en tilknytning til Boathouse, med mindre der indgås særlig aftale herom. Ligeledes kan man heller ikke selv arbejde på sin båd på området.
Forsikring og ansvar
Du skal selv holde din båd forsikret under opbevaring og transport (kaskoforsikring).
Vi fjerner ikke noget fra båden under opbevaringen, men du skal selv danne dig et overblik over hvad der er i båden og fjerne eventuelle værdigenstande.
Vi opbevarer bådene tørt, men hvis du har fugtige ting liggende i aflukkede rum eller lignende så er det vigtigt at det bliver taget ud inden aflevering da det kan danne fugtskader. Hvis det ønskes så sørger Boathouse gerne for at fugtige tæpper våddragter og lignende bliver hængt til tørre og pakket ned igen
Vi tager 4-5 billeder af bådens stand når vi modtager den, du er velkommen til at gøre det samme.
Der er ikke adgang til båden under opbevaring.
Boathouse yder ingen erstatning for frostsprængninger eller andre skader som kan være sket i forbindelse med frost på både som ikke er frostsikret eller konserveret hos Boathouse.
Vi forbeholder os i øvrigt retten til at tilbageholde båden indtil alle udeståender er betalt
Praktik omkring bådopbevaring
Både som skal til indendørs opbevaring, kan Boathouse hente i de fleste havne på Sjælland, det er vigtigt at båden er forsikret (kaskodækning) når Boathouse transporterer båden. Man har også mulighed for at afleverer båden i Sletten havn ved vores servicekaj, så tager Boathouse den op førstkommende mandag. Der tages både op, og søsættes både om mandagen. båden skal lægges ved servicekajen (med mindre andet er aftalt ) senest mandag morgen. Afhentning af både på pladser i havnen bliver faktureret en merafgift.